Учням та батькам

Щодо необхідності проведення додаткових профілактичних заходів в середовищі дітей та підвищення обізнаності батьків

Рекомендації для проведення додаткових профілактичних заходів

ВАЖЛИВО❗️САМЕ ЦІ ПОРАДИ ВБЕРЕЖУТЬ ВАШУ ДИТИНУ

Вчорашня трагедія в Боярці з отруєнням двох школярок шокувала всю країну , особливо батьків, які щодня бачать своїх дітей з гаджетами в руках , бо за попередньою версією слідства , дівчата зробили це саме через челендж, який поширюється в одній із соціальних мереж ! Не менш я була шокована тим , що майже всі телеканали , електроні ЗМІ поширили готову інструкцію до самогубства підлітків , назвавши назву препаратів та кількість випитих пигулок..запустивши новий челендж для незміцнілоі психіки дітей !
Я невпевнена , що трагедія сталась через відео в соціальних мережах , саме тому ми дізнаємось інші подробиці , але я впевнена на 1000 відсотків, що кібербезпека сьогодні повинна бути на першому місці! Наші діти не випускають гаджетів з рук, і просто заборонити користуватись телефоном неможливо, адже інтернет-простір – це світ, де всі ми, і дорослі також, черпаємо інформацію та спілкуємось щоденно. Але бути причетним до онлайн-життя дитини та контролювати цей процес ми просто зобов’язані!
Ці 20 порад допоможуть вам, батьки, не тільки навчити дітей «цифровій гігієні», але й захистити їх від багатьох інтернет-загроз.

✅1. РОЗМОВА. Відкриті і чесні розмови про онлайн-життя вашої дитини – один з кращих способів захисту від кібершахраїв, неналежного контенту та інтернет-цькування.
✅2. ВІРТУАЛЬНІ ДРУЗІ. Застерігайте дітей, що не завжди віртуальні друзі – це ті, за яких вони себе видають.
✅3. «ІНТЕРНЕТ-ДВЕРІ». Ваша дитина знає, що не можна відкривати двері незнайомцям? То навчіть її також не відповідати незнайомцям в мережі.
✅4. ПОСИЛАННЯ. Навчіть дитину не відкривати незнайомі посилання.
✅5. ПРИВАТНІСТЬ. Ваша дитина повинна розуміти поняття та не залишати у соцмережах особисту інформацію на кшталт домашньої адреси або адреси школи, імен батьків чи номерів банківських карт.
✅6. АНКЕТИ. Навіть якщо після заповнення анкети на сайті чи у соцмережі на дитину чекає приз, вона повинна розуміти всі ризики та ігнорувати «привабливі» пропозиції.
✅7. ГЕОМЕТКИ. Попросіть дитину не ставити геометки в місцях, де вона часто буває.
✅8. ІНТЕРЕСИ. Дорослі повинні знати, у яких групах у соціальних мережах спілкується їхня дитина, або мати доступ до перегляду цих чатів обов’язково з попередженням про це дитини, інакше є ризик втратити довіру.
✅9. КОРИСНІ ДОДАТКИ. Встановіть на телефон дитини додаток, який буде відстежувати і показувати її місцезнаходження (Kaspersky Safe Kids, «Где мои дети», Google Family Link, Kids Place та ін..).
✅10. ІНТЕРНЕТ ПАМ’ЯТАЄ ВСЕ. Тому дуже важливо навчити дитину спілкуватися в ньому так, щоб не було соромно ні за одне залишене слово або відправлений файл.
✅11. МЕРЕЖИВИЙ ЕТИКЕТ. Як і в реальному житті, ваша дитина повинна навчитись поважати приватність інших, не розпалювати конфлікти та ділитися тільки перевіреною інформацією.
✅12. ПЕРЕХІД У РЕАЛЬНІСТЬ. Ваша дитина повинна знати, що зустрічатись у реальності з незнайомими людьми з Інтернету – це дуже небезпечно!
✅13. ІНТИМНІ ФОТО. Дитина не повинна викладати або відправляти свої інтимні фото НІКОМУ І НІКОЛИ!
✅14. ПАРОЛІ. Ніхто не повинен знати логіни та паролі вашої дитини, крім неї та вас, якщо ви про це домовились.
✅15. «НІ!». Навчіть дитину говорити це слово завжди, коли хтось незнайомий, або навіть друг пропонує зробити щось недозволене або виконати прохання.
✅16. КОМПРОМІС. Тотальний контроль онлайн-життя може привести до конфліктів та недовіри між вами та дитиною. Йдіть на компроміси та домовляйтесь із дитиною.
✅17. ОНЛАЙН-ДРУЖБА. Насолоджуйтесь онлайн-простором разом із дитиною: переписуйтесь, кидайте один одному фото та смішні відео. Будьте підтримкою та другом своїй дитині.
✅18. ДЕНЬ БЕЗ ТЕЛЕФОНУ. Регламентуйте час проведення вашої дитини у мережі в залежності від її віку. Маленьким дітям давайте телефон по годинам, а дорослим запропонуйте хоча б один день на тиждень відмовитись від онлайн-життя.
✅19. КІБЕРБЕЗПЕКА У ШКОЛІ. Запропонуйте курс кібербезпеки у вашій школі.
✅20. БАТЬКІВСЬКИЙ ПРИКЛАД. Тільки власний приклад батьків, які сприймають Інтернет виключно як засіб отримання інформації, а не як місце, де можна приховатись від проблем, допоможе вам донести всі ці правила вище.

🙏❗️Якщо ви спілкуєтесь з дитиною – відкладайте телефон. Часто діти занурюються у світ Інтернету тільки тому, що їм не вистачає уваги від батьків у реальному житті!

#ТетянаПетракова #авторсоціальнихпроєктів #дітипонадусе #безпечнийсвітдитини

Картинки по запросу "до уваги батьків"

Микола Кулеба

Уповноважений Президента України з прав дитини

 16.02.21 року

Сьогодні у Боярці в академічному ліцеї сталась жахлива трагедія. За оперативними даними, дві учениці сьомого класу (12 р.) вжили невідомі речовини, внаслідок чого отруїлись.

На жаль, одну дівчинку не вдалось врятувати. Висловлюю свої щирі співчуття батькам.

Друга школярка знаходиться в лікарні.

За попередніми даними, є підозра, що ці випадки пов’язані з небезпечними «іграми», які поширюються в Інтернеті.

ДО УВАГИ БАТЬКІВ

Небезпека в Інтернеті більша, ніж здається. Діти можуть не розуміти наслідків своїх дій, можуть вважати розвагою те, що призводить до катастрофічних наслідків.

Поговоріть зі своїми дітьми про небезпеку онлайн!

Нагадайте дітям про важливі правила користування Інтернетом і соціальними мережами.

Не спілкуватися з незнайомцями

Не повторювати дії, які пропонуються в мережі

Поясніть, що «розваги» онлайн несуть небезпечні, а часом – невідворотні наслідки в реальному житті!

УВАГА, БАТЬКИ!

Наполегливе прохання, зайти на сторінки в соціальних мережах до Ваших дітей і відслідкувати чи не підписані вони  на «групи смерті»:

(мова оригіналу)

  • Синий кит                                         * Мертвые души
  • Я в игре                                              * Беги и умри
  • Море дельфинов                            * Море китов
  • Тихий дон                                          * Разбуди меня в 4.20
  • f 57                                                          * Ff  33
  • F 57                                                         * d  28
  • 150 звезд

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!

Які записи містяться на «стіні» сторінки Вашої дитини.

Корисні поради,

як не стати жертвою торгівлі людьми

Буклет Насильство в сім’ї є однією з найбільш гострих і розповсюджених соціальних проблем національного значення

Поради, які будуть корисними перед поїздкою за кордон:

  • Нікому не довіряйте Ваш паспорт. Документи, що засвідчують Вашу особу, завжди повинні знаходитись тільки у Вас.
  • Якщо Ви збираєтесь працювати чи навчатись за кордоном, Вам необхідно підписати контракт. Контракт повинен бути написаний зрозумілою Вам мовою, а також містити інформацію про умови (оплата, вихідні дні, робота у святкові дні, медичне страхування), місце та час Вашої майбутньої праці чи навчання.
  • Залиште вдома детальну інформацію про своє майбутнє перебування за кордоном з адресою та контактними телефонами, а також копію свого паспорта та контракту. Ми б також рекомендували залишити своє фото та адреси Ваших іноземних друзів.
  • Дізнайтесь номери телефонів українських посольств та консульських представництв за кордоном та візьміть їх з собою. Якщо Ви опинились у скрутній ситуації або Вам хтось загрожує, звертайтесь до представників своєї країни, які допоможуть Вам. Якщо у країні Вашого перебування немає посольства України – телефонуйте у посольство України в сусідній державі.
  • У зарубіжних країнах активно працюють неурядові організації та служби, котрі надають допомогу особам, які опинились у скрутному становищі. Звертайтесь до них у разі необхідності.
  • Термін перебування на території іноземної держави вказаний у Вашій візі. Порушення візового режиму унеможливить Ваш наступний виїзд за кордон. Дотримуйтесь правил візового режиму!
  • Пам’ятайте, що знання хоча б елементарних слів іноземної мови значно полегшить Ваше перебування за кордоном.
  • Куди, в які організації можна звернутися у разі небезпеки: загрозі власному життю, свободі? Перш за все зателефонувати до посольства України або консульського представництва. Якщо у країні перебування немає посольства України – телефонувати у посольство України в сусідній державі.
  • Також можна звернутися до неурядових організацій та служб, які надають допомогу жінкам, що потрапили в біду. Їх послуги, наприклад, тимчасовий притулок, допомога в поверненні додому, юридична підтримка та соціальний супровід. Ми маємо телефонну базу і можемо запропонувати Вам телефони посольств, консульств та неурядових організацій.презентація "Людина - не товар"

Якщо Ви їдете навчатись за кордон:

Для того, щоб отримати дозвіл на навчання за кордоном (студентська віза), Вам необхідно підготувати ряд документів. Як правило, до посольства обраної Вами країни подаються:

  • Свідоцтво про закінчення середньої школи (оригінал і переклад, завірений у нотаріуса та затверджений Міністерством закордонних справ України)
  • Документ про здачу іспитів до ВНЗ України
  • Довідка про те, що Ви не були засуджені
  • Підтвердження того, що обраний навчальний заклад за кордоном зацікавився Вами Без сумніву, знання мови країни перебування є основною умовою для отримання дозволу на навчання. Часто навчальні заклади вимагають посвідчення про здачу іспитів з мови. Майже всі вищі навчальні заклади мають спеціальні мовні курси для іноземців.

Запам’ятайте, туристична віза не дає права на отримання статусу студента за кордоном! Більш докладну інформацію про можливість навчатись за кордоном, Ви можете отримати у посольстві обраної Вами країни, а також у культурному центрі/товаристві посольства.

Якщо Ви їдете працювати за кордон:

  • Перевірте, чи має фірма ліцензію на такий вид діяльності як «посередництво в працевлаштуванні за кордоном», видану Міністерством праці та соціальної політики України, та копію дозволу на працевлаштування громадян України, виданого роботодавцю уповноваженим органом країни працевлаштування, або копію ліцензії на впровадження посередницької діяльності у працевлаштуванні громадян України, виданого уповноваженим органом країни працевлаштування посереднику. Зазначені документи повинні бути засвідчені згідно з законодавством країни їх видачі та легалізовані у консульській установі України (можуть бути також засвідчені у посольстві відповідної держави в Україні та легалізовані в МЗС України, якщо міжнародними документами, в яких бере участь Україна, не передбачено інше).
  • Перевірити достовірність ліцензії можна, звернувшись до регіональної Державної служби зайнятості (якщо ця фірма регіональна) або Управління політики зайнятості та трудової міграції Міністерства праці та соціальної політики.
  • Перебуваючи на фірмі Ви маєте право ознайомитися з такими документами як: – копія свідоцтва про державну реєстрацію; – оригінал ліцензії; – інформація про повне найтування посередника (його адреса, номера телефонів, імена й по батькові керівників (власників); – номери телефонів місцевого органу державної служби зайнятості України, представництва Державного комітету з питань регуляторної політики і підприємництва; – нормативно-правові акти, яких повинен дотримуватися посередник при наданні посередницьких послуг в працевлаштуванні українських громадян за кордоном; – витяги з Закону «Про захист прав споживачів» в частині надання послуг; – книга відгуків і пропозицій.
  • Поцікавтесь, чи є у фірми позитивний досвід працевлаштування українських громадян за кордоном.
  • Фірма-посередник має надати проект трудового договору (контракту) з іноземним роботодавцем, завірений роботодавцем.
  • Згідно законодавства України, фірма яка пропонує посередництво в працевлаштуванні за кордоном, не має права брати передоплату у будь-якій формі за надання послуг до укладання трудового договору (контракту) з іноземним роботодавцем.
  • У разі, якщо Ви вирішили скористатися послугами фірми посередника, необхідно обов’язково оформити свої відносини у формі письмового договору на надання посередником послуг у працевлаштуванні за кордоном: – номер, дата, місце укладання договору; – назва та адреса посередника, номер видачі ліцензії на посередництво в працевлаштуванні на роботу за кордон; – дані про клієнта (прізвище, ім’я та по батькові, адреса проживання тощо); – визначення предмету договору: які послуги пропонуються при працевлаштуванні на роботу за кордон; – місце підписання трудового договору (контракту) з роботодавцем; – права, обов’язки і відповідальність сторін; – умови зміни, розриву та анулювання договору; – порядок вирішення спірних питань; – визначення форс-мажорних обставин і дії сторін при їх появі; – перелік додаткових платних послуг; – строк дії договору; – реквізити сторін договору;
  • У трудовому договорі (контракті) повинна міститися найбільш повна інформація про умови роботи: тривалість робочого дня, вихідні дні, оплата праці, умови проживання, страхування (в тому числі від нещасного випадку, хвороби, медичне).
  • Уникайте використання в контракті фраз типу: «та інші види робіт», «всі роботи на вимогу роботодавця». Цей договір складається у двох примірниках: один віддається клієнту, а другий залишається у посередника.
  • Підписання трудового договору (контракту) є обов’язковою умовою легального працевлаштування.
  • Трудовий договір (контракт) повинен бути написаний зрозумілою для Вас мовою (українською або російською) у 2 примірниках.
  • Погоджуйтесь на сприянні у працевлаштуванні лише на умові оформлення спеціальної робочої візи. Пам’ятайте, службова, туристична та гостьова візи не дають права на легальну роботу за кордоном.
  • Необхідно отримати від посередника документи про кошти сплачені йому за надані послуги.
  • Пам’ятайте, наявність копії закордонного паспорту чи копії довідки про присвоєння ідентифікаційного номера значно полегшить процедуру відновлення документів у разі необхідності.
  • Зателефонуйте до посольства тієї країни, в яку плануєте їхати працювати, та уточніть, чи відкривається на даний момент робочі візи для громадян України за даною спеціальністю; а також які документи треба надати для відкриття робочої візи, і скільки вона коштуватиме.

Національна «гаряча лінія» з питань протидії торгівлі людьми

0-800-500-225

(дзвінки в межах України безкоштовні)

+38-044-205-37-36; 205-36-94  

(для дзвінків у межах Києва та з-за кордону)

 

Рекомендації щодо адаптації учнів 1 – го класу до шкільного навчання для вчителів, батьків

До серця дитини: Адаптація учнів 1,5,10 класів

Початок навчання дитини в першому класі – складний і відповідальний етап. Адже дуже багато змін відбувається. Це не тільки нові умови життя та діяльності, це й нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки.

До важливих змін, які притаманні молодшому школяреві, можна віднести зміни, що пов’язані з характером його спілкування з оточуючими людьми. Центральною фігурою стає вчитель, який виступає авторитетом, арбітром, постачальником нової інформації. Дедалі більшого значення в житті учня початкової школи набувають однолітки.

Змінюється соціальна позиція: був просто дитиною, тепер став учнем. Змінюється соціальний інститут навчання і виховання: не садочок чи бабуся, а школа, де навчальна діяльність стає провідною, обов’язковою, соціально значущою та оцінюваною, такою, що розширює права та обов’язки дитини, її взаємостосунки з навколишнім середовищем. Змінюється все життя дитини: усе підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам.

Загалом проблеми, які можуть виникнути під час адаптації першокласників до школи можна умовно поділити на три групи:

  • психологічну – звикання до нових вимог;
  • біологічну – звикання до нового режиму;
  • соціальну – входження до учнівського колективу.

Робота психолога з дітьми даного віку категорії обумовлена ​​кількома причинами:

  1. Входження в цей період пов’язано з віковою кризою, коли формується якісно нові властивості і особливості дитини.
  2. Період молодшого шкільного віку пов’язаний з переходом в нове соціальне середовище, що істотно впливає на формування його психологічних процесів і міжособистісної сфери, а значить і на особистість загалом.
  3. Придбання навчальних навичок впливає на розвиток навчальної компетентності дитини, а отже і на успішність його подальшого навчання.

Перехід до навчання з 6 років пред’являє нові вимоги до майбутніх першокласників, свою особливість має і адаптація до шкільного навчання у сучасних молодших школярів.

В Охтирській ЗОШ І-ІІІ ст.№1 мета  психологічного супроводу полягає  в тому, щоб допомогти кожному  учню соціалізуватися й адаптуватися до шкільного середовища шляхом оптимального розвитку його потенційних можливостей.

Психологічний супровід орієнтований на оптимістичну перспективу кожного учня.

Кожен із методів, відповідно, до притаманної йому специфіки, допомагає отримати інформацію, потрібну для цілісної характеристики психічного розвитку дитини.

При цьому, результати, отримані за допомогою різних методів, дають можливість перевірити і уточнити проміжні висновки. Це істотно підвищує достовірність психологічного висновку.

Психологічний супровід адаптації учнів проходить у 5 етапів:

1етап. Профілактика дезадаптації майбутніх першокласників до школи.

Профілактика  має важливе значення, тому що успішно  проведена  превентивна  психологічна робота буде сприяти благополучній адаптації дітей.

Ця  робота включає:

  1. Психологічну діагностику готовності дітей до навчання в школі;
  2. Індивідуальне консультування батьків (якщо необхідно то вчителя) з питань особливостей психічного розвитку дитини, а також рекомендації щодо подальшого розвитку і підготовки до навчання в школі.

2 етап. Контроль  за процесом адаптації першокласників до школи.

Даний етап роботи  проводиться в жовтні-листопаді. Він дає можливість виявити дітей з труднощами в адаптації і завчасно дати їм необхідну психологічну допомогу. Особливу увагу приділяється дітям „контрольної групи” у відношенні дезадаптації.

Контроль  адаптації включає:

  1. Спостереження за учнями.

2.Дослідження процесу адаптації першокласників до школи з допомогою психодіагностичних методик

  1. Індивідуальні бесіди з учителями перших класів.
  2. Виявлення групи учнів – „контрольної групи”, у яких виникли труднощі в процесі адаптації.

3 етап. Дослідження причин труднощів адаптації у дітей „контрольної групи”

4 етап. Індивідуальне консультування учителів і батьків по результатах дослідження

На  даному етапі  даються рекомендації учителям, батькам з питань індивідуальних особливостей психологічного розвитку, особливостей навчання, виховання, адаптація дитини до школи, причини труднощів, які виникли в процесі адаптації, навчання.

5 етап. Корекційна робота з першокласниками, у яких виникли в процесі адаптації до школи. Труднощі

 

 Поради для вчителя.

Що ж має зробити вчитель для того, що адаптаційний період першокласників НУШ пройшов успішно?

  1. Перш за все – дбати про інтереси дитини, сприймати її як рівноправного партнера.
  2. Створити сприятливий психологічний клімат у класі.
  3. Створювати атмосферу успіху.
  4. Допомогти дитині усвідомити себе як особистість, розвивати адекватну самооцінку.
  5. Розвивати мотивацію учня.
  6. Розвивати важливі психологічні якості: ініціативність, працездатність, самодисципліну, відповідальність, вміння розподіляти свій час.
  7. За необхідності проводити корекційну роботу (звісно, спільно зі психологом).
  8. Забезпечити простір для виявлення здібностей дитини: художніх, творчих, інтелектуальних, спортивних тощо.
  9. Здійснення психологічної підтримки, особливо у випадку вираженої дезадаптації.
  10. Забезпечення індивідуального підходу до дитини.

Також учителям НУШ рекомендують акцентувати увагу на успіхах дитини, ніколи не вдаватися до групової критики, порівнювати результати роботи тільки з попередніми роботами учня, використоувати наочність та ігрові методи навчання. І головне – завжди проводити заняття з позитивними емоціями.

Поради для батьків.

Звісно, велику роль у тому, як швидко дитина звикне до школи, відіграють і батьки. Втім, вони далеко не завжди точно знають, як варто діяти. У такому разі вчителю варто з самого початку, ще на перших зборах, звернути увагу батьків на проблеми, які можуть виникнути у майбутньому. Також додатково варто розробити пам’ятку, до якої батьки можуть звертатися у складних ситуаціях.;

  1. Пояснити дитині, для чого вона має ходити у школу, розповідати про неї.
  2. Встановити режим дня.
  3. Розказати дитині, що вона завжди може звернутися до вчителя з запитанням.
  4. Пояснити, що у школі існують правила, яким варто слідувати.
  5. Сформувати правильну самооцінку.
  6. Розвивати комунікабельність.
  7. Розвивати та підтримувати бажання вчитися.
  8. Слухати дитину, давати поради.
  9. Взаємодіяти зі вчителем та психологом

Виховання сьогодні – це процес із дуже багатьма невідомими. І цих невідомих, щодень, стає, дедалі, більше. Однак ми маємо надію, що єдністю зусиль вихователів, вчителів, батьків і психологів допоможемо дитині успішно адаптуватися до нових “шкільних” умов, і слово “школа” буде викликати у неї тільки радість.

 

 

Ніторгівлі людьми!

Торгівля людьми – загальна проблема сьогодення.Це форма сучасного рабства та порушення прав людини. Жертвою торгівлі людьми може стати кожен, а знанняефективний інструмент протидії.  Щоб   привернути увагу, розповісти про ризики,  на які наражаються українці.

В Охтирській ЗОШ І-ІІІ ст.№1, психологічною  службою були проведені профілактичні заходи,щодо  протидії торгівлі людьми.

 Мета заходів спрямована на зміцнення у дітей моральності, підвищення правових знань, та усвідомлення учнями гостроти проблеми торгівлі людьми, обговорити причини, форми та ознаки цього явища. 

У початкових  класах в доступній формі та з допомогою казок, малюнків провели бесіди в ігровій формі про «Безпеку життя дітей», «Будьмо взаємно ввічливими»,  «Дружба і товаришування», які спрямовані на обізнаність дітей із даною проблемою. Діти ознайомилися з основнимиправилами особистої безпеки при зустрічі знезнайомими людьми у ліфті, будинку та на вулиці.Проводились арт-терапевтичні заняття за тематикою „Мої друзі в образах квітів”.

Для учнів 5-9класів проводились години спілкування з питань правового виховання та попередження правопорушень, зокрема «Твої права й обов’язки», «Вчимося жити добрими людьми», «Відповідальність неповнолітніх», «Головні положення Конвенції ООН про права дитини», «Подорож до країни доброти», «Умій робити людям добро», «Покарання та його види», «Токсикоманія і діти», «Поважай порядок», «Віртуальні небезпеки», круглі столи «Поговоримо про права та обов’язки дітей в Україні», «Правова відповідальність підлітків», тренінгові заняття «Умій захистити себе», «Права людини – найвища цінність».

Бесіди, години спілкування з старшокласниками 9-11класів за темами: «Торгівля людьми: це можетрапитись з кожним», «Безпечнепрацевлаштування», «Туристична подорож за кордон», «Рабство. Чи існує воно сьогодні?», «Щотаке торгівля людьми і чому вона продовжуєіснувати?», «Торгівля людьми. Міф чиреальність?», «Чому в ХХІ столітті існує рабство?», «Торгівля людьми – сучасний прояв рабства.», «Як уберегти себе від пастки рабств

Було організовано перегляд відеофільму «Запобігання торгівлі людьми та експлуатації дітей» з подальшим його обговоренням, круглий стіл «Скажи «Стоп» торгівлі людьми». Ці заходидопомогли підвищити рівеньусвідомлення учнями гостроти проблеми торгівлілюдьми.

Обговорили причини, форми та ознаки цього явища, як не стати жертвою торгівлі людьми. Учні сформували навички обережної поведінки,  вміння захищати власну гідність та правила толерантного ставлення до постраждалих від торгівлі людьми.

Психологічна  служба.

Поради психолога

 для батьків та дітей.

 

В Україні з’явився мультик для дітей про коронавірус. Дитячий телеканал ПЛЮСПЛЮС і МОЗ України запустили мультфільм з порадами про те, як поводитися малечі під час карантину.

Разом з героями — Трикутею, Квадриком і Кружком — діти дізнаються, як легко «озброїтися проти вірусу».

Твоя супергеройська зброя проти вірусу – поради Трикуті, Квадрика і Кружка

Зворушлива історія про дружбу, об’єднану спільним болем. За 4 хвилини ви зміните своє ставлення не лише до свого життя, але й навчитесь розуміти чужу, особливу історію. Короткометражка «Подарунок» (The Present) зібрала близько 50 нагород і була показана на більш ніж 180 фестивалях, після чого її творець, німецький мультиплікатор Якоб Фрей, виклав фільм у відкритий доступ.
Важливо навчити дитину з самого малечку не засуджувати інших, не боятися «особливих» дітей, вміти співчувати. Поговорити з малюком про важливе допоможуть добрі мультфільми, у яких закладена глибока ідея.

Подарунок | Короткометражний мультфільм |

 « Як пережити кризу, впоратись із емоціями та знайти рівновагу під час карантину».

Рекомендації для батьків

Родина із 346 людей: в Одеській області зафіксували новий реконд ...

Епідемія коронавірусу виявилася «нещадною» до батьків.

Чим зайняти дітей, поки потрібно працювати?Працюємо з дітьми разом.

Під час карантину, це найкращий час  для того, щоб вирішити всі проблеми, які виникають у стосунках з дітьми.Якщо поведінка  дітей виходить з-під контролю, це означає одне – ви десь недопрацювали.Десь втрачений батьківський авторитет, десь порушились стосунки, дитина не відчуває турботи, любові, взаємоповаги в сім’ї.

Рекомендую переглянути своє життя, зробити певні висновки.Навчитися приймати помилки,мінятися, більше уваги приділяти своїй дитині, навіть коли потрібно працювати в домашніх умовах. Задіюйте дитину, розвивайте в різних напрямках,допоможіть організуватись щодо нового режиму дня.Створіть для дитини адекватне емоційне середовище, у якому вона може просто зростати.Кожній дитині важливо відчувати своє місце в родині.

Порада 1 – зміцнити здоров’я

Поки спортзали «йдуть» на карантин, влаштовуйте собі кросфіт у домашніх умовах. Зарядка під музику.

Це дозволить зміцнити здоров’я, заспокоїти нерви. Присідайте, віджимайтися від підлоги, качайте прес разом із дітьми. Для посилення ефекту візьміть малечу на руки, посадіть на плечі і робіть вправи з «вантажем». Підключайте до фізкультури й тата.

Прекрасне тренування – біг із перешкодами по квартирі чи по будинку. Після робочого дня діти вам стільки перешкод накидають! Можна влаштувати естафету, де в кінці кожному подякувати за проведений час разом.

 Всеукраїнський тиждень громадського здоров'я » Профспілка ...

Порада 2 – арт-терапія

Побільше малюйте із дітьми.Це дуже важливо і корисно.Малювання грає величезну роль у розвитку вашої дитини. При цьому поєднуйте різні види терапії. Для цього заведіть собі спеціальний зошит, і кожен день пишіть хроніку «Як ми провели…» ні, не весну, а карантин. Це, допомагає заспокоїтися. У тому ж щоденнику в кінці запису можна намалювати щасливі обличчя батьків, та своїх дітей.Дозволяйте дітям висловлювати свої емоції, допомагайте їм розкрити свій потенціал і побачити красу в кожному малюнку.

Порада 3 – співайте

Пісні допоможуть на час відволіктися від коронавірусного карантину, вартості нафти, курсу валют, закриття метро і розважальних центрів. Не обов’язково вокалізувати на балконах, як в Італії, але караоке просто в квартирі в будинку перед дітьми – непогана ідея. Принаймні, поки дітлахи будуть сміятися з вокальних даних своїх предків, можна тихенько вручити їм мікрофон і зайнятися своїми справами.

Порада 4 – кінотерапія

Тільки не вмикайте фільми про віруси, хвороби, апокаліпсиси. «Обитель зла» краще не дивитися. Можна поставити мультики, щоб якось перемкнутися. До речі, вийшов новий фільм – «Людина-невидимка». Є чого повчитися. Спробуйте стати невидимим у своїй квартирі. Але краще поставте якусь комедію, бажано не 18+, щоб дітки, які поки ще «свої», надивившись, не стали після карантину «Чужими».

Поради 5- – обійміться

Замість того, щоб лаяти дитину – обійміть її. Психологи рекомендують обіймати своє дитя не менше 8 разів за день.

Знаходьте час для тактильного контакту з дитиною, протягом дня. Обійми та конструктивний діалог – найкращий шлях до порозуміння. Й завжди пам’ятайте, що не дитина погана, а її вчинок, адже жодна особистість не може бути чи поганою, чи хорошою, усі ми абсолютно різні.

«Дитина- це ніжний паросток, який стане могутнім деревом і вимагає до себе великої уваги».(В.Сухомлинський)

Практичний психолог: ЧепусенкоВ.І.

Успіх у вихованні залежить від здорової атмосфери в родині.

Коронавірусна інфекція «закрила» людей вдома.

Як із цим справлятися?

1.«Перелаштуйте життя на нові рейки»

Стрес впливає на наш імунітет. Як не піддатися стресовому стану?

Треба почати з того, що ми вже піддалися стресу. Бо чим кардинальніші зміни, тим більше вони викликають напруження і стрес. Не варто мати ілюзій, що ми йому не піддаємося. Але стрес є для того, щоб зрозуміти, що щось відбулося. Це нормальний стрес – щоб мобілізуватись, щоби перелаштувати своє життя на інші нові рейки. Але є стрес надмірний, некорисний.

Нормальним є переживати. Ми заскочені зненацька, тому спочатку виникає шокова реакція, потім вона переходить у злість, бо всі плани змінилися, не до кінця зрозуміло, як діяти. Наступна стадія – це втрата стабільності та спроба повернути все як було, а за нею депресія. Нам доводиться робити те, до чого ми не звикли. В тому числі, сидіти вдома. Не всі люблять турбуватися про своє фізичне, психічне, ментальне здоров’я. Але є позитив, що після такого суму приходить прийняття нового досвіду і тоді ми можемо адаптуватися до нового життя. Втім, коли ми затримуємося на якійсь стадії надто довго, ми не можемо зорієнтуватись. Якщо відчуваємо сильне пригнічення, настрій не змінюється і немає періоду полегшення, то потрібно звертатись по допомогу чи самостабілізуватися.

А як можнa собі самому допомогти?

Паніка виникає тоді, коли ми чітко не можемо зрозуміти, якою точно є небезпека, але емоції нам говорять, що відбувається щось страшне. І ми починаємо ірраціонально боятися. Тому насамперед потрібно вгамувати емоції. Що ми можемо для цього зробити?

  1. Перш за все старатися лишитися автором своєї поведінки, тобто, встановити для себе режим дня. Що я роблю вранці, обідом і ввечері, бо для стабілізації нашої психіки важлива циклічність. У нас є період напруження і розслаблення. Вранці бажано робити помірні фізичні навантаження, впродовж дня повторювати звичні ритуали. Важливо також включитися на те, щоб допомагати іншим, а також дякувати за те, що є хорошого в сьогоднішньому дні. Таким чином, ми включаємо гормональну хвилю окситоцину. Коли ми допомагаємо іншим, то організм нагороджує нас цими гормонами: ми допомагаємо іншим і від цього відчуваємо в собі ресурси, що все гаразд.
  2. Важливо зробити для себе обов’язково «екстрену аналізу». Що варто робити, коли щось піде не так, до кого я можу звернутися, відповідно, скласти список із п’яти людей.
  3. .Визначити, що ми будемо робити, якщо виникне панічний настрій –
    • включити музику,
    • почитати книжку,
    • посадити квіти,
    • відшукати ресурсні активності, які раніше мені подобалися,
    • почати малювати або вивчати англійську.

Під час кризи потрібно мати план “А” (що я роблю) і план “Б” (що я робитиму, якщо карантин триватиме довше і якщо я не зможу відновити робочу активність).

Я би рекомендувала зараз придумати ще план “С” (альтернативну діяльність). Багато бізнесу переходить в онлайн-формат. Чим я можу ще займатися, які можливості мені дає обмеження у пересуванні? Можливо, можна створювати групи, де ви зможете бути експертом. Зараз багато людей проводять вебінари.

2.«Створіть в уяві безпечне місце»

Що ще можна зробити? Дуже допоміжними є техніки, розроблені психологами.

Серед них є техніка на візуалізацію – науково доведено, що застосування активної уяви, коли ми думаємо і пригадуємо приємні образи, здатно суттєво покращувати наш стан. Вони для нашого мозку діють приблизно, як реальність.

Ми можемо сконструювати у своїй уяві образ безпечного ресурсного місця, яке ми відвідуватимемо упродовж дня. Сама думка про це безпечне місце нагадуватиме нашій психіці, нашому внутрішньому стану, що ситуація з часом стабілізується. Вона впливає на нашу нейробіологію і активує нейронні зв’язки в мозку, які відповідають за стабільність. Ця вправа хороша після пережитого стресу, негативних думок і переживань. Там ми можемо відновитися і набратися сил, щоб рухатися далі.

Також добре створити список стресорів, які можуть статись, до прикладу, самотність, велика кількість негативної інформації, не можливість вийти на вулицю. Можна проранжувати ці стресори від 0 до 10, від найменшого значення і навпроти одразу записати ресурсну активність, яка може нас підтримати.

Наприклад,:

біля самотності записати людей, яким можна зателефонувати, біля негативної інформації улюблену  книгу. Це може бути сатисфакцією. Хороші згадки можуть знімати напруженість.

Так само мають значення дихальні техніки, які допомагають перевести нервову систему у стан розслабленості. Ця вправа називається «4-2-6», де на 4 ми робимо вдих, на 1-2 затримуємо повітря і робимо дещо довший видих, начебто видихаючи з себе стресс

.Власне, цей видих виводить психіку з активного режиму у «заспокойся та розслабся». Ця техніка базується на нейрофізіології.

3.«Розподіліть між собою ролі»

Бізнес переходить онлайн, школярі на дистанційне навчання, а мамам доводиться організовувати роботу у домашніх умовах? Як їм впоратися і все поєднати?

Мамам справді складно. Але тут також стане в пригоді «план А», якщо я справляюся з дітьми – залучити максимально домашніх, розробити по годинах режим дня, і знайти час для себе. «Зробити з себе добру маму».

Основний зміст самодопомоги при стресі полягає у розумінні, що нам потрібно відновлюватися. Тому треба розподілити між всіма у домі ролі, хто в який час бере основну опіку над дітьми.

Але так само передбачити «план Б» – що я роблю, коли не справляюся. Адже мами часто беруть на себе забагато, тоді потрібно попросити про допомогу, близькі можуть і не здогадуватись, що вам важко. Треба навчитися просити про допомогу.

Для дітей

Можна знайти в мережі багато списків активностей, які можна робити з дітьми.

  • Для дітей можна стягнути «Цікаву науку», якісь науково-популярні речі,
  • мультики можна включати англійською мовою,
  • знайти 100 ігор, серед яких, можливо, будуть ігри, забуті з дитинства.

Через карантин вся сім’я опиняється цілодобово в одному просторі.

 Як тут співіснувати, поважати межі одне одного?

  • Важливо вранці і ввечері говорити один одному, за що ми вдячні.

Такі ритуали показуватимуть, які речі для нас є справді цінними. Поруч перебувати важко, бо у кожного має бути свій особистий простір, свої переживання, але, якщо ми будемо дякувати і цінувати, то будемо менш прискіпливими до неприємних дрібниць.

Чим краще розподілити ролі – тим менше буде непорозумінь. В кожного буде своя відповідальність, повага до іншого.

Важливо також домовитись про час, коли кожен зможе побути наодинці з собою. Дуже важливо організовувати і спільні речі, на які не було часу раніше.

  • Обговорити спільні плани на життя;
  • Зробити спільну карту мрій;

Зараз з’явився час переоцінити, що є важливим для нас, а що ні, і як рухатись далі, коли ми вийдемо з цього шторму.

ДО УВАГИ БАТЬКІВ ТА ШКОЛЯРІВ!

 

  • Ви потерпаєте від насильства в родині?
  • Не знаєте куди звернутися, щоб проблема була вирішена і не отримала розголосу?
  • Ваша дитина не отримує аліментів?

 

Запрошуємо вас на безкоштовні консультації та дружні бесіди до сімейних радниць. Анонімність гарантується!

Адреса: м. Суми, пл. Незалежності, б. 8

Група в Facebook «Сімейні радники Сумщини»:

https://www.facebook.com/groups/665575643918718/

(графік роботи сімейних радниць оголошується на сторінці групи)

Сімейні радники – це активні українці, лідери суспільної думки у власній громаді, які допомагають іншим людям захищати свої права: спільно з юристами системи безоплатної правової допомоги, фахівцями державної виконавчої служби, психологами, співробітниками Національної поліції та інших органів влади допомагають громадянам отримувати інформацію з питань сімейного права. Сімейні радники працюють як волонтери та забезпечують комунікацію між громадянами та відповідними співробітниками Мін’юсту, інших органів державної влади.

Сімейні радниці на Сумщині – досвідчені освітянки та громадські діячки: Ольга Полякова і Людмила Пономаренко: доцент і викладач кафедри соціальної роботи i менеджменту соціокультурної діяльності Сумського державного педагогічного університету, керівниці громадської організації «Лiга сучасних жінок».

У роботі сімейних радниць є два провідні напрями – сприяння виплаті аліментів, як засобу задоволення потреб дитини у її розвитку, та попередження домашнього насильства, яке чинить не лише особисту шкоду, але й гальмує демократичний розвиток на рівні регіону та держави.

Контактні дані сімейних радниць:

Ольга Полякова (050) 40 71 490

Людмила Пономаренко (066) 83 27 220

З метою привернення уваги учнів до вирішення проблем людей з особливими потребами в Охтирській ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 соціальним педагогом були проведені такі заходи: години спілкування «Твори добро, бо ти – людина», «Люди з фізичними вадами. Хто вони і як до них ставитися?», «Добро лікує душу!», лекція-презентація «Можливості обмежені – здібності безмежні», «Людина починається з добра».

На изображении может находиться: 7 человек, люди улыбаются, люди сидят, стол, гостиная и в помещенииНа изображении может находиться: один или несколько человек, люди стоят, ребенок, гостиная и в помещении

З метою запобігання проявів цькування, осуду і застосування фізичної сили з 25 листопада в Охтирській ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 стартувала Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства». Соціальним педагогом школи була проведена акція «Ми – проти булінгу!» Здобувачі освіти, які не підтримують цькування залишили свій підпис на плакаті й отримали рожеві браслети з підписом «Булінг боїться розголосу! Булінгу –НІ». Упродовж акції учні за допомогою QR- кодів змогли перейти на сайт «Законодавства України» та ознайомитися із Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»
Для згуртування колективу з учнями початкових класів з елементами театрального дійства були проведені профілактичні заняття «Мої права та обов’язки».

На изображении может находиться: 2 человека, люди стоят, обувь и текстНа изображении может находиться: 4 человека, ребенок

Піскова терапія.   «НЕ ПІСОК, А СПРАВЖНЄ ДИВО — БЕЗЛІЧ МРІЙ У НЬОМУ ВТІЛИМ!»

В Охтирській ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 одним із дієвих напрямів ігрової діяльності у корекційно-розвивальній роботі практичного психолога є використання піску.

Піскова терапія для дітей — це ігровий спосіб розповісти про свої проблеми, показати свої почуття, фантазії, страхи й позбутися їх, побороти емоційне напруження. Адже гра для дитини — необхідна, природна й улюблена діяльність.

Немає на світі нічого простішого й доступнішого, зручнішого й різноманітнішого, живішого й об’ємнішого, ніж гра з піском.

Робота з піском допомагає кожній дитині відчути себе творцем, дає змогу вивільнити негативні емоції, подолати страхи та втілити свої мрії, сприяє поліпшенню пам’яті, уваги й мислення, розвиває дрібну моторику і тактильні відчуття, збагачує кінетичний досвід.

На початковому етапі діти насолоджуються піском, ліплять з нього те, що вони хочуть. Пересипання піску з долоні в долоню сприяє стабілізації внутрішнього стану учнів. Граючи, учні створюють за власним бажанням певні ігрові сюжети. Піскова гра дає можливість виразити те, що важко пояснити словами, доторкнутися до тих глибин своєї душі, до яких неможна звернутися напряму, побачити в собі те, що зазвичай випливає від повсякденного мислення.

Відомий американський педагог С. Куломзіна відзначає, що пісочниця не тільки розвиває творчий потенціал дитини, активізує просторову уяву, образно-логічне мислення, тренує дрібну моторику руки, але й ненав’язливо, поволі налаштовує дітей на осягнення моральних істин добра і зла, будує гармонійний образ світу