Зустріч з Галиною Петрівною Гапоновою
В бібліотеці Охтирської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 відбулася зустріч учнів 7-В класу (класний керівник Смага М.В.) з Галиною Петрівною Гапоновою (Хілько), вихованкою Охтирського спеціального дитячого будинку (для сиріт загиблих фронтовиків та партизанів Великої Вітчизняної війни, що діяв у місті з 25 серпня 1943 року по 1966 рік). Галина Петрівна поділилася своїми спогадами про воєнне та повоєнне дитинство у дитячому будинку, директором якого був Михайло Андрійович Гордієнко. У цьому будинку діти фронтовиків знайшли не тільки притулок від бомб і снарядів, а й участь і турботу педагогів та працівників закладу, які теплом своїх сердець розтопили «лід жаху» маленьких вихованців. Навіть у складних воєнних умовах життя їхнє тривало. Важко, боляче, голодно, на межі, але продовжувалося. У центрі цього життя, безумовно, перебувала і наша гостя, з власними прагненнями, відчуттями, переживаннями та долею.
Розповідь вісімдесятидвохрічної жінки вразила семикласників, адже вони навіть не підозрювали, що в нашому місті був дитячий будинок, їх переповнила гордість за історію свого міста, повага до життя старшого покоління (дорослих і дітей в роки війни).
За документальними спогадами Галини Петрівни та нарисами випускників спецдитбудинку охтирська майстриня слова Леся Криницька (Олександра Петрівна Криницька) написала книгу, документальну нарисову повість-есе про історію Охтирського спеціального дитячого будинку №1 «Дочки і Синочки, або Життя за Піфагором: «Бережіть сльози Ваших дітей, щоб вони могли проливати їх на Вашій могилі!», яку присвятила безсмертним педагогам та усім співробітникам дитячого будинку.
Книга надрукована в 2019 році в м. Харкові видавництвом «Факт» за власні кошти Галини Петрівни Гапонової.
З дарчим написом Галини Петрівни має три книги і бібліотека нашої школи.

Міжнародний день толерантності
З нагоди відзначення Міжнародного дня толерантності, 15 листопада в бібліотеці Охтирської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 бібліотекарі, класні керівники Жовнер Тетяна Володимирівна (2В-клас), Приходько Наталія Григорівна (3Б-клас), соціальний педагог Тараскіна Лідія Василівна провели з учнями години спілкування «Толерантний світ – гармонійний світ!»
Школярі ознайомилися з поняттям «толерантність», з основними рисами толерантної та інтолерантної особистості.
В сюжетах літературних творів виявили зашифровані ситуації і проблеми: життєвий вибір, любов, відповідальність, взаємодопомогу, подолання себе, боротьбу зі злом, які переживає в своєму житті кожна людина.
Найактивніші читачі
Читання відіграє неоціненну роль у житті дитини. Воно розширює її кругозір, відкриває двері у світ моральних цінностей, вчить культурно поводитися, красиво говорити, збагачує мову, покращує пам’ять і, нарешті, є прекрасною можливістю для захоплюючого, цікавого і корисного проведення часу.
В бібліотеці ЗОШ І-ІІІ ст. № 1 найактивнішими читачами є:
учні 2Б класу- Пірятинець Софія, Титаренко Софія;
учні 2В класу – Байстрюченко Катерина, Рогальський Максим;
учні 3В класу – Сулига Артем, Шведченко Каріна;
учениця 4Б класу – Кисличенко Ольга;
учні 4Гкласу – Луценко Даніела, Орєхова Даріна, Михайленко Марія, Родєнкова Марія, Тороні Валерія;
учні 5В класу – Пірятинець Анна, Цуркан Анастасія;
учень 6Б класу – Колодяжний Артем;
учні 6В класу – Гузенко Ірина, Димко Вікторія, Демченко Вероніка, Піпаш Діана, Сміян Стефанія;
учениця 11А – класу Колєснікова Дарія.
Шановні батьки!
Ви, звичайно, мрієте про те, щоб ваші діти виросли
розумними, начитаними, але цього не можна досягти без книги, і саме від вашого ставлення до книги залежить, чи буде дитина читати в майбутньому.
Пропонуємо вам декілька порад:
-
Допоможіть дитині сформувати звичку читати щодня. Це позитивно вплине на її успішність у школі.
-
Власним прикладом продемонструйте дитині, як ви поважаєте таке заняття, як читання. Це важливий елемент стимулювання читання дитини. Розмовляйте стосовно того, про що читаєте.
-
Приділяйте увагу читанню дитини. Читайте (переглядайте) книжки своїх дітей. Знаючи зміст книги, ви завжди зможете підтримати бесіду з дитиною. Невимушена цікава бесіда дає чудові можливості для роз’яснення всього того, що незрозуміле, для спільного оцінювання подій і вчинків героїв.
-
Заохочуйте дітей до читання вголос.
-
Обов’язково приділяйте увагу та час позакласному читанню дітей удома. (Перелік рекомендованої літератури можна завжди з’ясувати з учителем літератури або з бібліотекарем.)
-
Керуйте читання дитини. Батьки мають нормувати читання дітей і знайти для нього зручний для школяра час. ( Бажано, щоб дитина читала після прогулянки на свідому повітрі, після підготовки домашніх завдань і виконаних трудових обов’язків у родині.)
-
Родина має дбати про нормальні умови для читання дитини вдома. Ознайомте дитину з гігієною та правилами читання. ( Під час читання яскраве джерело світла має бути з лівого боку, тощо.)
-
Тримайте вдома цікаві й доступні книги (художні, історичні, науково-популярні, довідкові видання тощо.) Щоби склад домашньої бібліотеки не був випадковим, підбирайте найцінніші й найкорисніші книжки.
-
Забезпечте дитині можливість користуватися обласною, районною, міською дитячими бібліотеками, стежачи, щоб дитина систематично обмінювала книжки.
-
Даруйте дітям книги, оформіть передплату на дитячий журнал або газету, якщо є можливість
Ніколи не пізно заохотити дитину до читання. Бажаємо успіхів!