Шкільна бібліотека

Зустріч з Галиною Петрівною Гапоновою

В бібліотеці Охтирської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 відбулася зустріч учнів 7-В класу (класний керівник Смага М.В.) з Галиною Петрівною Гапоновою (Хілько), вихованкою Охтирського спеціального дитячого будинку (для сиріт загиблих фронтовиків та партизанів Великої Вітчизняної війни, що діяв у місті з 25 серпня 1943 року по 1966 рік). Галина Петрівна поділилася своїми спогадами про воєнне та повоєнне дитинство у дитячому будинку, директором якого був Михайло Андрійович Гордієнко. У цьому будинку діти фронтовиків знайшли не тільки притулок від бомб і снарядів, а й участь і турботу педагогів та працівників закладу, які теплом своїх сердець розтопили «лід жаху» маленьких вихованців. Навіть у складних воєнних умовах життя їхнє тривало. Важко, боляче, голодно, на межі, але продовжувалося. У центрі цього життя, безумовно, перебувала і наша гостя, з власними прагненнями, відчуттями, переживаннями та долею.
Розповідь вісімдесятидвохрічної жінки вразила семикласників, адже вони навіть не підозрювали, що в нашому місті був дитячий будинок, їх переповнила гордість за історію свого міста, повага до життя старшого покоління (дорослих і дітей в роки війни).
За документальними спогадами Галини Петрівни та нарисами випускників спецдитбудинку охтирська майстриня слова Леся Криницька (Олександра Петрівна Криницька) написала книгу, документальну нарисову повість-есе про історію Охтирського спеціального дитячого будинку №1 «Дочки і Синочки, або Життя за Піфагором: «Бережіть сльози Ваших дітей, щоб вони могли проливати їх на Вашій могилі!», яку присвятила безсмертним педагогам та усім співробітникам дитячого будинку.
Книга надрукована в 2019 році в м. Харкові видавництвом «Факт» за власні кошти Галини Петрівни Гапонової.
З дарчим написом Галини Петрівни має три книги і бібліотека нашої школи.

На изображении может находиться: 16 человек, люди стоят и в помещении

Міжнародний день толерантності

З нагоди відзначення Міжнародного дня толерантності, 15 листопада в бібліотеці Охтирської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 бібліотекарі, класні керівники Жовнер Тетяна Володимирівна (2В-клас), Приходько Наталія Григорівна (3Б-клас), соціальний педагог Тараскіна Лідія Василівна провели з учнями години спілкування «Толерантний світ – гармонійний світ!»
Школярі ознайомилися з поняттям «толерантність», з основними рисами толерантної та інтолерантної особистості.
В сюжетах літературних творів виявили зашифровані ситуації і проблеми: життєвий вибір, любов, відповідальність, взаємодопомогу, подолання себе, боротьбу зі злом, які переживає в своєму житті кожна людина.

Найактивніші читачі

Читання відіграє неоціненну роль у житті дитини. Воно розширює її кругозір, відкриває двері у світ моральних цінностей, вчить культурно поводитися, красиво говорити, збагачує мову, покращує пам’ять і, нарешті, є прекрасною можливістю для захоплюючого, цікавого і корисного проведення часу.
В бібліотеці ЗОШ І-ІІІ ст. № 1 найактивнішими читачами є:
учні 2Б класу- Пірятинець Софія, Титаренко Софія;
учні 2В класу – Байстрюченко Катерина, Рогальський Максим;
учні 3В класу – Сулига Артем, Шведченко Каріна;
учениця 4Б класу – Кисличенко Ольга;
учні 4Гкласу – Луценко Даніела, Орєхова Даріна, Михайленко Марія, Родєнкова Марія, Тороні Валерія;
учні 5В класу – Пірятинець Анна, Цуркан Анастасія;
учень 6Б класу – Колодяжний Артем;
учні 6В класу – Гузенко Ірина, Димко Вікторія, Демченко Вероніка, Піпаш Діана, Сміян Стефанія;
учениця 11А – класу Колєснікова Дарія.

  Шановні батьки!

     Ви, звичайно, мрієте  про те, щоб ваші діти виросли
розумними, начитаними, але цього не можна досягти без книги, і саме від вашого ставлення до книги залежить, чи буде дитина читати в майбутньому.
DSCN9309      Пропонуємо вам декілька порад:
  1. Допоможіть дитині сформувати звичку читати щодня. Це позитивно вплине на її успішність у школі.
  2. Власним прикладом продемонструйте дитині, як ви поважаєте таке заняття, як читання. Це важливий елемент стимулювання читання дитини. Розмовляйте стосовно того, про що читаєте.
  3. Приділяйте увагу читанню дитини. Читайте (переглядайте) книжки своїх дітей. Знаючи зміст книги, ви завжди зможете підтримати бесіду з дитиною. Невимушена цікава бесіда дає чудові можливості для роз’яснення всього того, що незрозуміле, для спільного оцінювання подій і вчинків героїв.
  4. Заохочуйте дітей до читання вголос.
  5. Обов’язково приділяйте увагу та час позакласному читанню дітей удома. (Перелік рекомендованої літератури можна завжди з’ясувати з учителем літератури або з бібліотекарем.)
  6. Керуйте читання дитини. Батьки мають нормувати читання дітей і знайти для нього зручний для школяра час. ( Бажано, щоб дитина читала після прогулянки на свідому повітрі, після підготовки домашніх завдань і виконаних трудових обов’язків у родині.)
  7. Родина має дбати про нормальні умови для читання дитини вдома. Ознайомте дитину з гігієною та правилами читання. ( Під час читання яскраве джерело світла має бути з лівого боку, тощо.)
  8. Тримайте вдома цікаві й доступні книги (художні, історичні, науково-популярні, довідкові видання тощо.) Щоби склад домашньої бібліотеки не був випадковим, підбирайте найцінніші й найкорисніші книжки.
  9. Забезпечте дитині можливість користуватися обласною, районною, міською дитячими бібліотеками, стежачи, щоб дитина систематично обмінювала книжки.
  10. Даруйте дітям книги, оформіть передплату на дитячий журнал або газету, якщо є можливість
Ніколи не пізно заохотити дитину до читання. Бажаємо успіхів!