Робота психологічної служби

Робота соціально-психологічної служби

Практичний психолог Чепусенко Віра Іванівна

Освіта: вища

Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка (2017),

спеціальність – “Практична психологія”

Стаж роботи – 3 роки.

Моє професійне кредо: “Коли в дітей усмішка ясна.

Виходиш легко на контакт.

Моя професіє, ти є прекрасна!

                                                        Бажання і знання, а далі результат”

Соціальний педагог Черниш Тамара Олександрівна

Освіта: вища

Стаж роботи – 1 рік.

Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка (2008)

Спеціальність – Початкове навчання. Соціальна педагогіка

Життєве кредо:  “Достойна людина не та в якої нема недоліків, а та, у якої є гідність” 
    Професійне кредо: “Учитись важко, а учить ще важче.
Але не мусиш зупинятись ти.
Як дітям віддаси усе найкраще,
То й сам сягнеш нової висоти.”

Графік роботи

Практичного психолога та соціального педагога

Охтирська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

Дата

тижня

Час роботи:
Понеділок з 8:00 до16:30 ЗОШ №1 практичний психолог
Обідня перерва з 12:30 до 13:00
Вівторок з 8:00 до 16:30 ЗОШ №1 практичний психолог
Обідня перерва з 12:30 до 13:00
Середа з 8:00 до 16:30 ЗОШ №1 практичний психолог
Обідня перерва з 12:30 до 13:00
Четвер з 8:00 до 16:30 ЗОШ №1 практичний психолог
Обідня перерва з 12:30 до 13:00
П’ятниця з 8:00 до 16:30 ЗОШ №1 практичний психолог
Обідня перерва з 12:30 до 13:00
Закон України “Про запобігання та протидію домашньому насильству”

ПЛАН заходів щодо запобігіння , профілактики та протидії булінгу

Працівники психологічної служби школи:

– керуються етичним кодексом психолога;

– дотримуються педагогічної етики, поважають гідність учнів, педагогічних працівників, батьків, захищають їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

– будують свою діяльність на основі доброзичливості, довіри у тісному співробітництві з усіма учасниками педагогічного процесу;

– пропагують здоровий спосіб життя, підвищують рівень психологічних знань педагогічних працівників і батьків або осіб, які їх замінюють;

– зберігають професійну таємницю, не поширюють відомості, отримані в процесі діагностики або корекційної роботи, якщо це може завдати шкоди учню, педагогічному працівнику, батькам чи їх оточенню;

– постійно підвищують свій професійний рівень;

– знають програмно-методичні матеріали і документи щодо обсягу, рівня знань, розвитку учнів, педагогічних працівників, батьків, вимоги державних стандартів до забезпечення навчально-виховного процесу, основні напрями і перспективи розвитку освіти, психолого-педагогічної науки.

Основні завдання психологічної служби школи полягають у:

  • створення сприятливого психологічного клімату в педагогічному та учнівському колективі;
  • профілактика негативних явищ і пропаганда здорового способу життя;
  • соціально-психологічний супровід  дітей пільгових категорій;
  • здійснення профілактико-просвітницької діяльності та пропаганди психологічних знань, підвищення рівня психологічної грамотності педагогів та батьків.
  • сприянні повноцінному розвитку особистості вихованців, учнів на кожному віковому етапі, створенні умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
  • забезпеченні індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення;
  • психологічне забезпечення допрофільного та профільного навчання учнів;
  • раннє виявлення дітей з особливими освітніми потребами та психологічне забезпечення інклюзивної освіти;
  • психологічний супровід випускників до та під час зовнішнього незалежного оцінювання.

Робота  практичного психолога здійснюється у таких напрямках:

Центральним моментом роботи психолога, на який, як на основу, можуть бути нанизані усі інші види діяльності є психолого-педагогічний консиліум. Саме у змісті і формах організації консиліуму максимально реалізуються теоретичні основи парадигми супроводу. А саме:

  • Його учасники – це суб’єкти навчально-виховного процесу в школі (адміністрація, педагоги, психолог, медичний працівник),  обмін інформацією між ними дозволяє одержати цілісну картину про шкільний статус учня.
  • У процесі рівноправного співробітництва на консиліумі розробляється загальна стратегія супроводу учнів в основних сферах їх шкільної життєдіяльності: навчанні, спілкуванні, інтелектуальному, моральному, фізичному розвитку.
  • Організація консиліуму і реалізація його рішень вимагає “підключення” практично усіх видів діяльності психолога.

Підготовка, проведення і реалізація рішень консиліуму є безперервним процесом, що складається з декількох головних етапів:

Постановка проблеми.

Уточнення проблеми.

Вирішення проблеми.

«Адаптація учнів 1-х класів до навчання у школі».

«Адаптація учнів 5-х класів до навчання у школі ІІ ступеня».

Криза підліткового віку» (8класи)

«Готовність учнів 4-их класів до навчання у школі ІІ ступеня”. Проведення ППК (відео презентація)

 

Основні завдання роботи соціального педагога 

  1. Запровадження інноваційних форм і методів роботи соціального педагога щодо подолання, негативних явищ в учнівському середовищі: проявів насильства, агресивності, девіантної і деліквентної поведінки.
  2. Вивчення і корекція стосунків в учнівських колективах, посередництво в творчому розвитку особи та групи, які сприятимуть оволодінню молоддю новим життєвим досвідом.
  3. Соціально-психологічне проектування, моніторинг та експертиза умов та результатів навчальної діяльності у зв’язку з переходом на нові Державні стандарти.
  4. Соціально-психологічний супровід розвитку дитини в умовах інклюзивного навчання.
  5. Застосування на практиці сучасних науково-обгрунтованих методів діагностичної, розвиваючої, психокорекційної і психопрофілактичної роботи;
  6. Здійснення необхідної консультативної, діагностичної, просвітницької й психологічної допомоги для збереження й зміцнення психологічного здоров’я учнів, батьків, педагогічного колективу та співробітників школи;
  7. Соціальний супровід дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, а також осіб з їх числа, багатодітних та не повних сімей, дітей переміщених з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції;
  8. Виявлення труднощів у процесі адаптації та проведення адаптаційних заходів з учнями.
  9. Профілактика суїцидальної тенденції серед учнівської молоді.
  10. Профорієнтаційна робота з учнями.
  11. Профілактика та протидія насильству, булінгу, дискримінації в учнівському колективі;
  12. Сприяння повноцінному особистому та інтелектуальному розвитку дітей на кожному віковому етапі, створювати умови для формування мотивації до самовиховання і саморозвитку дитини, її соціальні адаптації в суспільстві.
  13. Соціальний супровід та інтеграція дітей з особливими освітніми потребами в умовах навчального закладу.
  14. Психологічний супровід випускників до та під час ДПА та ЗНО.
  15. Підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу.
  16. Формування професійної компетентності педагога шляхом упровадження інноваційних методик.
  17. Посилення співпраці навчального закладу, сім’ї, територіальних громадських і не громадських організацій, органів місцевого самоврядування (служби соціального захисту, центри соціальних служб для молоді, кримінальна поліція, державна адміністрація, тощо) з метою соціальної адаптації дітей, створення умов для їхнього розвитку.
  18. Виявлення дітей, які незаконно зайняті на роботі в навчальний час і вирішення питань їх навчання.
  19. Забезпечувати індивідуальний підхід до кожної дитини на основі її вивчення.
  20. Вивчення психологічної готовності майбутніх першокласників до навчання.
  21. Допомога дитині в адаптаційний період під час переходу з однієї вікової групи в іншу.
  22. Робота з обдарованими дітьми та дітьми з творчими здібностями, визначення талановитих, дітей та їх супровід.
  23. Робота з дітьми груші ризику, такими, що мають проблеми з навчанням, порушенням поведінки, емоційні розлади та їхня соціальна реабілітація.
  24. Здійснення первісної освіти, профілактики злочинності, алкоголізму і наркоманії, інших залежностей і шкідливих звичок серед учнів.
  25. Вивчення індивідуальних особливостей дітей з особливими освітніми потребами.
  26. Надання консультативно-медичної допомоги всім учасникам НВП з питань навчання, виховання та інших конкретних життєвих проблем.
  27. Соціально-педагогічна реабілітація дітей з особливими фізичними можливостями (ОФМ).
  28. Профілактика, діагностика і надання допомоги дітям, які потерпають від насилля (сексуального, фізичного, морального) в сім’ї та поза нею.
  29. Діагностика роботи вчителів середньої та старшої школи.
  1. Робота соціального педагога в школі
  2. При порушеннi прав дитини - Стоп БУЛІНГ - Каталог статей - Школа №294