Робота соціально-психологічної служби
Практичний психолог Чепусенко Віра Іванівна
Освіта: вища
Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка (2017),
спеціальність – “Практична психологія”
Стаж роботи – 3 роки.
Моє професійне кредо: “Коли в дітей усмішка ясна.
Виходиш легко на контакт.
Моя професіє, ти є прекрасна!
Бажання і знання, а далі результат”
Соціальний педагог Черниш Тамара Олександрівна
Освіта: вища
Стаж роботи – 1 рік.
Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка (2008)
Спеціальність – Початкове навчання. Соціальна педагогіка
Життєве кредо: “Достойна людина не та в якої нема недоліків, а та, у якої є гідність”
Професійне кредо: “Учитись важко, а учить ще важче.
Але не мусиш зупинятись ти.
Як дітям віддаси усе найкраще,
То й сам сягнеш нової висоти.”
Графік роботи
Практичного психолога та соціального педагога
Охтирська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1
Дата
тижня |
Час роботи: | |
Понеділок | з 8:00 до16:30 | ЗОШ №1 практичний психолог |
Обідня перерва з 12:30 до 13:00 | ||
Вівторок | з 8:00 до 16:30 | ЗОШ №1 практичний психолог |
Обідня перерва з 12:30 до 13:00 | ||
Середа | з 8:00 до 16:30 | ЗОШ №1 практичний психолог |
Обідня перерва з 12:30 до 13:00 | ||
Четвер | з 8:00 до 16:30 | ЗОШ №1 практичний психолог |
Обідня перерва з 12:30 до 13:00 | ||
П’ятниця | з 8:00 до 16:30 | ЗОШ №1 практичний психолог |
Обідня перерва з 12:30 до 13:00 |
Закон України “Про запобігання та протидію домашньому насильству”
ПЛАН заходів щодо запобігіння , профілактики та протидії булінгу
Працівники психологічної служби школи:
– керуються етичним кодексом психолога;
– дотримуються педагогічної етики, поважають гідність учнів, педагогічних працівників, батьків, захищають їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
– будують свою діяльність на основі доброзичливості, довіри у тісному співробітництві з усіма учасниками педагогічного процесу;
– пропагують здоровий спосіб життя, підвищують рівень психологічних знань педагогічних працівників і батьків або осіб, які їх замінюють;
– зберігають професійну таємницю, не поширюють відомості, отримані в процесі діагностики або корекційної роботи, якщо це може завдати шкоди учню, педагогічному працівнику, батькам чи їх оточенню;
– постійно підвищують свій професійний рівень;
– знають програмно-методичні матеріали і документи щодо обсягу, рівня знань, розвитку учнів, педагогічних працівників, батьків, вимоги державних стандартів до забезпечення навчально-виховного процесу, основні напрями і перспективи розвитку освіти, психолого-педагогічної науки.
Основні завдання психологічної служби школи полягають у:
- створення сприятливого психологічного клімату в педагогічному та учнівському колективі;
- профілактика негативних явищ і пропаганда здорового способу життя;
- соціально-психологічний супровід дітей пільгових категорій;
- здійснення профілактико-просвітницької діяльності та пропаганди психологічних знань, підвищення рівня психологічної грамотності педагогів та батьків.
- сприянні повноцінному розвитку особистості вихованців, учнів на кожному віковому етапі, створенні умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
- забезпеченні індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення;
- психологічне забезпечення допрофільного та профільного навчання учнів;
- раннє виявлення дітей з особливими освітніми потребами та психологічне забезпечення інклюзивної освіти;
- психологічний супровід випускників до та під час зовнішнього незалежного оцінювання.
Робота практичного психолога здійснюється у таких напрямках:
Центральним моментом роботи психолога, на який, як на основу, можуть бути нанизані усі інші види діяльності є психолого-педагогічний консиліум. Саме у змісті і формах організації консиліуму максимально реалізуються теоретичні основи парадигми супроводу. А саме:
- Його учасники – це суб’єкти навчально-виховного процесу в школі (адміністрація, педагоги, психолог, медичний працівник), обмін інформацією між ними дозволяє одержати цілісну картину про шкільний статус учня.
- У процесі рівноправного співробітництва на консиліумі розробляється загальна стратегія супроводу учнів в основних сферах їх шкільної життєдіяльності: навчанні, спілкуванні, інтелектуальному, моральному, фізичному розвитку.
- Організація консиліуму і реалізація його рішень вимагає “підключення” практично усіх видів діяльності психолога.
Підготовка, проведення і реалізація рішень консиліуму є безперервним процесом, що складається з декількох головних етапів:
Постановка проблеми.
Уточнення проблеми.
Вирішення проблеми.
«Адаптація учнів 1-х класів до навчання у школі».
«Адаптація учнів 5-х класів до навчання у школі ІІ ступеня».
Криза підліткового віку» (8класи)
«Готовність учнів 4-их класів до навчання у школі ІІ ступеня”. Проведення ППК (відео презентація)
Основні завдання роботи соціального педагога
- Запровадження інноваційних форм і методів роботи соціального педагога щодо подолання, негативних явищ в учнівському середовищі: проявів насильства, агресивності, девіантної і деліквентної поведінки.
- Вивчення і корекція стосунків в учнівських колективах, посередництво в творчому розвитку особи та групи, які сприятимуть оволодінню молоддю новим життєвим досвідом.
- Соціально-психологічне проектування, моніторинг та експертиза умов та результатів навчальної діяльності у зв’язку з переходом на нові Державні стандарти.
- Соціально-психологічний супровід розвитку дитини в умовах інклюзивного навчання.
- Застосування на практиці сучасних науково-обгрунтованих методів діагностичної, розвиваючої, психокорекційної і психопрофілактичної роботи;
- Здійснення необхідної консультативної, діагностичної, просвітницької й психологічної допомоги для збереження й зміцнення психологічного здоров’я учнів, батьків, педагогічного колективу та співробітників школи;
- Соціальний супровід дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, а також осіб з їх числа, багатодітних та не повних сімей, дітей переміщених з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції;
- Виявлення труднощів у процесі адаптації та проведення адаптаційних заходів з учнями.
- Профілактика суїцидальної тенденції серед учнівської молоді.
- Профорієнтаційна робота з учнями.
- Профілактика та протидія насильству, булінгу, дискримінації в учнівському колективі;
- Сприяння повноцінному особистому та інтелектуальному розвитку дітей на кожному віковому етапі, створювати умови для формування мотивації до самовиховання і саморозвитку дитини, її соціальні адаптації в суспільстві.
- Соціальний супровід та інтеграція дітей з особливими освітніми потребами в умовах навчального закладу.
- Психологічний супровід випускників до та під час ДПА та ЗНО.
- Підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу.
- Формування професійної компетентності педагога шляхом упровадження інноваційних методик.
- Посилення співпраці навчального закладу, сім’ї, територіальних громадських і не громадських організацій, органів місцевого самоврядування (служби соціального захисту, центри соціальних служб для молоді, кримінальна поліція, державна адміністрація, тощо) з метою соціальної адаптації дітей, створення умов для їхнього розвитку.
- Виявлення дітей, які незаконно зайняті на роботі в навчальний час і вирішення питань їх навчання.
- Забезпечувати індивідуальний підхід до кожної дитини на основі її вивчення.
- Вивчення психологічної готовності майбутніх першокласників до навчання.
- Допомога дитині в адаптаційний період під час переходу з однієї вікової групи в іншу.
- Робота з обдарованими дітьми та дітьми з творчими здібностями, визначення талановитих, дітей та їх супровід.
- Робота з дітьми груші ризику, такими, що мають проблеми з навчанням, порушенням поведінки, емоційні розлади та їхня соціальна реабілітація.
- Здійснення первісної освіти, профілактики злочинності, алкоголізму і наркоманії, інших залежностей і шкідливих звичок серед учнів.
- Вивчення індивідуальних особливостей дітей з особливими освітніми потребами.
- Надання консультативно-медичної допомоги всім учасникам НВП з питань навчання, виховання та інших конкретних життєвих проблем.
- Соціально-педагогічна реабілітація дітей з особливими фізичними можливостями (ОФМ).
- Профілактика, діагностика і надання допомоги дітям, які потерпають від насилля (сексуального, фізичного, морального) в сім’ї та поза нею.
- Діагностика роботи вчителів середньої та старшої школи.